Barracuda lanceert een nieuw, wereldwijd partnerprogramma: het Barracuda Partner Success Program. Dit nieuwe programma is ontwikkeld om partners succesvoller te laten zijn en is gebaseerd op twee basiselementen: gezamenlijk succes en meer flexibiliteit voor partners. Een belangrijk onderscheidend element van het programma is de ondersteuning voor partners die op verschillende manieren de markt benaderen – als reseller, als MSP of via marktplaatsen. Partners die Barracuda oplossingen doorverkopen zullen worden erkend voor hun Barracuda business als geheel, ongeacht hun gekozen marktroute. Ook kunnen ze rekenen op voordelen en middelen op basis van hun totale verkoopbijdrage.
“Bij het ontwikkelen van ons nieuwe partnerprogramma heeft Barracuda zich verplaatst in de positie van onze partners, om hun behoeften beter te begrijpen en de beste go-to-market strategie te ontwikkelen. We noemen dit partnerempathie”, zegt Jason Beal, Vice President, Worldwide Partner Ecosystems bij Barracuda. “Uiteindelijk willen we dat onze partners meer mogelijkheden krijgen om te kunnen voorzien in de continu veranderende behoeften van klanten, als het gaat om de manier waarop ze technologische oplossingen consumeren, aanschaffen en leveren.”
Gezamenlijk succes en meer wendbaarheid voor partners
Het Barracuda Partner Success Program is ontworpen om de complexiteit te verminderen en partners te belonen voor hun inzet voor Barracuda. Het omvat voordelen, vereisten en beloningen die zijn opgebouwd rond het ‘LAER’-model van klantsucces: ‘Land, Adoption, Expansion, and Retention and Renewal’ (afsluiten, adoptie, uitbereiding en retentie en vernieuwen). Op deze manier ondersteunt het nieuwe partnerprogramma partners met verschillende bedrijfsmodellen om hun bedrijf te laten groeien en hun klantbereik te vergroten, terwijl zij klanten helpen om zich te beschermen tegen securitydreigingen.
Met de lancering van het Barracuda Partner Success Program introduceert Barracuda ook een certificering voor klantsucces, Daarmee kunnen sales- en customer success medewerkers de klantloyaliteit verbeteren, een hogere klanttevredenheid stimuleren en hun sales verhogen.
Met nieuwe enablement-tracks in het programma kunnen resellers hun bedrijf laten groeien, of ze nu de markt op gaan als reseller, als MSP of als of cloud marketplace-partner. “We zien een toenemend aantal resellers die een hybride bedrijfsmodel opzetten en die daarbij Barracuda inschakelen”, vervolgt Beal. “Via het Barracuda Partner Success Program krijgen resellers bijvoorbeeld toegang tot sales en marketing enablement. Daarin zitten tools die laten zien hoe hyperscalers hun klanten kunnen voorzien van gezamenlijke oplossingen die gebouwd zijn voor de moderne IT-omgevingen van vandaag. Verder kunnen managed service providers met Barracuda MSP, onze MSP-dedicated business unit, hun klanten meerlaagse security- en gegevensbeschermingsdiensten aanbieden op basis van Barracuda’s producten, in combinatie met onze speciaal gebouwde MSP-beheerplatforms.”
Nieuwe generatie tools verhoogt de betrokkenheid van partners
Met de lancering van het Barracuda Partner Success Program komt Barracuda ook met nieuwe mogelijkheden voor zijn Partner Portal.
“We investeren om de partnerbetrokkenheid naar een hoger niveau te tillen en onze partners te helpen sneller en eenvoudiger toegang te krijgen tot Barracuda’s oplossingen- en dienstenaanbod, certificeringen en meer”, besluit Beal.
Vanaf 5 januari 2024 kunnen resellers die deelnemen aan het Barracuda Partner Success Program profiteren van de vernieuwde niveaus Premier, Preferred, Authorized en Affiliate. Meer informatie over de mogelijkheden en voordelen van het Barracuda Partner Success Program is te vinden in de Barracuda Partner Portal.
Lees voor meer informatie de blogpost: http://cuda.co/blg120523